قابلیت‌های کلیدی نرم افزار SnagIt:
- امکان ذخیره‌ی تصاویر با فرمت‌های مختلف از جمله GIF ،JPG ،BMP ،PNG و TIF.
- امکان ذخیره سازی فیلم‌ها با فرمت‌های PPT ،AVI ،MPG ،MPEG ،SWF و WMV.
- امکان قرار دادن افکت بر روی تصاویر و فیلم‌ها.
- امکان اضافه کردن متن به عکس یا فیلم مورد نظر.
- امکان کشیدن اشکال هندسی.
- امکان قرار دادن تصاویر مختلف بر روی عکس یا فیلم ضبط شده.
- امکان استفاده از فایل‌های برنامه‌ی Camtasia Studio.
- امکان استفاده از چندین افکت مختلف روی متن.
- امکان ذخیره ی عکس‌ها با فرمت PDF.
- امکان ویرایش تصاویر با فرمت SGI.
- امکان دانلود افکت‌های بیشتر.
- امکان ضبط فیلم به صورت پنهان.
- سازگاری کامل با انواع نسخه‌های ویندوز.

اما چه چیزی باعث تمایز و برتری این نرم افزار نسبت به سایر برنامه‌های مشابه می‌شود؟
همانطور که می‌دانید برنامه‌های زیادی در سطح اینترنت هستند که می‌توانند از صفحه نمایش عکس و فیلم برداری کنند، پس چه چیزی باعث محبوبیت بیشتر این نرم افزار می‌شود؟ در این قسمت برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه به شما معرفی می‌کنیم.

- قابلیت Scrolling Capture یا عکس برداری از صفحات طولانی:
تاحالا برایتان پیش آمده که بخواهید از صفحه خاصی عکس بگیرید اما متوجه شوید که صفحه مورد نظر شما بسیار طولانی است و به اصطلاح باید دستی Scroll شود؟
در این شرایط عکس برداری از صفحه نمایش فقط قسمتی را از صفحه ذخیره می‌کند که دقیقاً روبروی شماست و امکان عکس برداری از ادامه‌ی صفحات طولانی وجود ندارد و شما مجبور می‌شوید به طور دستی چندین عکس تهیه کنید.
اما با برنامه Snagit می‌توانید یک عکس کامل و بزرگ از تمام صفحه مورد نظر تهیه کنید، حتی اگر نیاز به Scrolling باشد، برنامه به طور خودکار صفحه را Scroll کرده و از تمام محتویات صفحه عکس برداری می‌‌کند و در قابل یک فایل به شما ارائه می‌دهد.

- قابلیت Text Capture یا عکس برداری متنی:
بعضی وقت‌ها ممکن است در یک صفحه و یا داخل یک عکس مقدار زیادی متن نوشته شده باشد که قابل استخراج نباشد و شما بخواهید به متن داخل عکس دسترسی پیدا کنید و آن را ویرایش کنید.
در چنین شرایطی برنامه Snagit قادر است تا با شناسایی و تشخیص متون داخل یک عکس یا یک صفحه، تمام متن‌ها داخل آن‌ها را در قالب یک فایل متنی یا TXT به شما ارائه دهد که به سادگی نیز قابل ویرایش است.

- دارا بودن ویرایش‌گر پیشرفته‌ی Snagit Editor:
برنامه Snagit در کنار تمام قابلیت‌های بی‌نظیر خود یک برنامه قدرتمند دیگری به نام Snagit Editor نیز دارد که یک نرم افزار فوق العاده در ویرایش انواع تصاویر و فیلم‌های ضبط شده است.
امکانات ویرایش‌گر این برنامه شاید به پای Adobe Photoshop نرسد ولی هر آنچه که برای ویرایش حرفه‌ای یک تصویر نیاز است را فراهم کرده است.
از مهم‌ترین ویژگی این برنامه ساده بودن کار با آن است، کار با ویرایش‌گر برنامه بسیار آسان و زیبا و عاری از هرگونه پیچیدگی‌های Adobe Photoshop است به طوری که یک کاربر ساده نیز می‌تواند آن چه را که می‌خواهد پیاده سازی کند.
لازم به ذکر است که Snagit Editor یکی از پیشرفته‌ترین ویرایش‌گرها در ضمینه گرافیک پیکسلی است، ابزارهای دقیق پیکسلی این برنامه این امکان را به طراحان می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند عکس‌های مورد نظر خود را ویرایش کنند.

- سازگاری کامل با نرم افزارهای مجموعه Microsoft Office:
این برنامه به همراه خود افزونه‌های لازم برای همگام سازی با برنامه‌های آفیس را نیز نصب می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از این نرم افزار قدرتمند در مجموعه آفیس نیز بهره‌مند شوید.
این قابلیت ابزاری همانند عکس و فیلم برداری خودکار از صفحات آفیس، ذخیره حرکات انجام شده یا Macro و یا عکس برداری در لحظه ایجاد هرگونه تغییر و غیره را به شما می‌دهد.

- پشتیبانی از انواع شبکه‌های ابری:
این برنامه به طور پیش فرض کاملاً از Google Drive پشتیبانی می‌کند و این امکان را می‌دهد تا با سایر شبکه‌های ابری نیز هماهنگ شده و بتوانید فایل‌های مورد نظر خود را به صورت خودکار در آن‌ها ذخیره کنید.

- پشتیبانی از دستگاه‌های جانبی نظیر موبایل:
این برنامه همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با اتصال موبایل خود بتوانید فایل‌های داخل آن را نیز ویرایش کنید و یا مستقیماً فایل‌های خود را در آن ذخیره کنید، این قابلیت باعث می‌شود تا شما را از نصب برنامه‌های اضافی برای این کار بی‌نیاز کند.

Snagit Screenshot 1 Snagit Screenshot 2 Snagit Screenshot 3 Snagit Screenshot 4 Snagit Screenshot 5